Fietsen 🚲

2 januari 2019 - Ayutthaya, Thailand

Fietsen tussen de “ouwe meuk”

Ongelooflijk dat ik er nog maar zo kort hier ben! Door de intense activiteiten, de temperatuur, het eten, het vriendelijke Thaise mensen en dat alles samen met mijn klein-/schoon-/kinderen lijkt het veel langer.

We wonen nu in 4 huisjes t.o. een Wat-tempel-complex.

Baan Kong Homestay

Vanmorgen in deze rustige omgeving allemaal uitgeslapen. Fietsen gehuurd (voor de mannen wat groter type laten komen) en met zijn allen op links gestart. Gelukkig tussen de bomen en met een windje. Naar de Wihan pra mongkhon bopith , mijn favoriete tempel en het oude tempelcomplex: de Wat phra si samphet. Wordt enorm geofferd en achter de grote Boeddha het geld geteld.... De liggende boeddha ook even gedag gezegd en onderweg de olifanten maar voor laten gaan. Uiteraard is deze prachtige oude hoofdstad een toeristische trekpleister.

Sundown

Massage wordt in dit gezelschap steeds meer gewaardeerd! Op Folkert na, die was in Bangkok al flink aan de beurt, allemaal naar de masseuses, de foto’s vertellen de rest van het verhaal.

MassageBinnenste buitenMonnikOlifantenGeld tellen in de tempelNight market

Oma Jeannet

1. Melinda Lechner:
    3 januari 2019
    Hallo allemaal, leuk om jullie verhalen te lezen! Hoe is de weerverwachting? Hoor net op de radio dat er een behoorlijke storm aankomt. 💋
  2. Letty Lechner:
    4 januari 2019
    Storm? Waar? Haha ja wel iets van gehoord maar (nog) niets van gezien.