Afscheid 🇹🇭

6 januari 2019 - Frankfurt Am Main, Flughafen, Duitsland

Onze laatste zater/dag begon heel vroeg. Boys wekker stond om kwart over 5. Na 3 dagen maagklachten en niet eten wilde hij toch graag een kickboks-training meedoen bij Luktupfah. Bij deze afgelegen boksschool kun je een losse training volgen, maar de meeste mensen gaan er korte of langere tijd intern en trainen 6 dagen in de week 2 a 3 x per dag. Dave, heel lief, ging mee en sprak er oa een Nederlandse vrouw die in haar sabbatical daar 4 maanden traint. Boy had het zwaar, zette door en was zeer onder de indruk van de routine en snelheid van zijn Thaise trainer die meer dan 250 wedstrijden heeft gebokst... Wie weet gaat hij er ooit op trainingskamp?

Ik liep ondertussen bij zonsopgang een ronde over de kleding-nachtmarkt rond ons hotel die op zijn einde liep. Overal op straat monniken blootsvoets in oranje die mensen de zegen voor de dag gaven en in ruil eten en goederen kregen. Het is boeddhisme is overal voel en zichtbaar.

Nachtmarkt rond Bobae TowerMonniken

Met Folkert en oma om 7 uur voor het laatst van het gigantische ontbijt en uitzicht genoten (waarschijnlijk voor nieuwjaar hadden ze de ramen gewassen van het restaurant in het hotel🤓). Oma ging in een knalroze taxi richting vliegveld.

Wij nog een wandelronde door het confectiecentrum, massage, gedroogd fruit gehaald in Chinatown en taartjes bij de  White Flower. Onderweg zagen we wit grijze eekhoorntjes roetsjen over de laaghangende elektriciteits-kabels. Net als honden en katten worden ze gevoerd door de Thais. We mochten gelukkig de hele dag onze grote hotelkamer houden, dus konden rustig opfrissen en inpakken. Wonderbaarlijk genoeg alle koffers binnen het toegestane gewicht.

Met de nachtvlucht van Lufthansa terug en gelukkig geen last van de storm, maar wel lange zit, 11 uur, en Letty weer geen lange benenplek.

Suvarnabhumi Airport

Nu op Frankfurt en voor een aantal van ons voor het eerst weer brood, met boter en beleg eten, voor onze magen vast even wennen en ik mis het zoete rijpe fruit nu al.

Straks weer helemaal thuis: heel veel was, foto’s en film om uit te zoeken en wachtende huisdieren🐶🐱🐔. Isabel moet morgen op de bus naar Oostenrijk om te skiën met school ☃️.

Bedankt Natsumi, Nana en Jeannet voor de gezelligheid en iedereen voor het meelezen en meeleven, we hebben het heerlijk gehad!

Voor de liefhebbers straks nog fotoboek en film 😉.