Afscheid 🇹🇭

6 januari 2019 - Frankfurt Am Main, Flughafen, Duitsland

Onze laatste zater/dag begon heel vroeg. Boys wekker stond om kwart over 5. Na 3 dagen maagklachten en niet eten wilde hij toch graag een kickboks-training meedoen bij Luktupfah. Bij deze afgelegen boksschool kun je een losse training volgen, maar de meeste mensen gaan er korte of langere tijd intern en trainen 6 dagen in de week 2 a 3 x per dag. Dave, heel lief, ging mee en sprak er oa een Nederlandse vrouw die in haar sabbatical daar 4 maanden traint. Boy had het zwaar, zette door en was zeer onder de indruk van de routine en snelheid van zijn Thaise trainer die meer dan 250 wedstrijden heeft gebokst... Wie weet gaat hij er ooit op trainingskamp?

Ik liep ondertussen bij zonsopgang een ronde over de kleding-nachtmarkt rond ons hotel die op zijn einde liep. Overal op straat monniken blootsvoets in oranje die mensen de zegen voor de dag gaven en in ruil eten en goederen kregen. Het is boeddhisme is overal voel en zichtbaar.

Nachtmarkt rond Bobae TowerMonniken

Met Folkert en oma om 7 uur voor het laatst van het gigantische ontbijt en uitzicht genoten (waarschijnlijk voor nieuwjaar hadden ze de ramen gewassen van het restaurant in het hotel🤓). Oma ging in een knalroze taxi richting vliegveld.

Wij nog een wandelronde door het confectiecentrum, massage, gedroogd fruit gehaald in Chinatown en taartjes bij de  White Flower. Onderweg zagen we wit grijze eekhoorntjes roetsjen over de laaghangende elektriciteits-kabels. Net als honden en katten worden ze gevoerd door de Thais. We mochten gelukkig de hele dag onze grote hotelkamer houden, dus konden rustig opfrissen en inpakken. Wonderbaarlijk genoeg alle koffers binnen het toegestane gewicht.

Met de nachtvlucht van Lufthansa terug en gelukkig geen last van de storm, maar wel lange zit, 11 uur, en Letty weer geen lange benenplek.

Suvarnabhumi Airport

Nu op Frankfurt en voor een aantal van ons voor het eerst weer brood, met boter en beleg eten, voor onze magen vast even wennen en ik mis het zoete rijpe fruit nu al.

Straks weer helemaal thuis: heel veel was, foto’s en film om uit te zoeken en wachtende huisdieren🐶🐱🐔. Isabel moet morgen op de bus naar Oostenrijk om te skiën met school ☃️.

Bedankt Natsumi, Nana en Jeannet voor de gezelligheid en iedereen voor het meelezen en meeleven, we hebben het heerlijk gehad!

Voor de liefhebbers straks nog fotoboek en film 😉.

Tot heel gauw Thailand,

sa-wat-dee-kaa, Diane

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique Pastoor:
    6 januari 2019
    Welkom thuis allemaal! Hou de warmte en de kleuren maar goed in gedachte. Thuis is het nogal grijs....
  2. Laura:
    6 januari 2019
    Heerlijk genoten van jullie verhalen, laatste stukje naar huis nu en dan verder genieten van alle foto’s en films. Het zonnetje gaat vandaag een beetje schijnen...
    Isabel: sterkte met de volgende reis! Lekkere tegenstellingen in korte tijd!
  3. Gusti:
    Welcome home.😄😄😄
    Bedankt dat we mogen meegenieten van jullie avontuur
    Goed om te horen dat jullie veilig thuis komen
    Sorry voor het weer in NL!
  4. Marianne:
    6 januari 2019
    Oost west, thuisbest. Totdat de reislust weer gaat kriebelen......
    Welkom in NL. Nogmaals dank voor het leuke reisverslag. Boy, extra beterschap. Hartelijke groet voor allemaal van ons twee. R&M
  5. Melinda Lechner:
    6 januari 2019
    Succes met het laatste stukje van de reis en welkom thuis! Genoten van jullie verhalen en foto’s en erg benieuwd naar meer! 💋❤️
  6. Jessica Biesterveld:
    6 januari 2019
    Welkom thuis, was leuk jullie verhalen mee te kunnen lezen
  7. Léontine:
    6 januari 2019
    Welkom thuis. Hoop je woensdag weer te zien in ons clubje. Misschien wel achterstevoren door de jetlag. Liefs L.
    Isabel succes met de sneeuw. Er ligt genoeg.
  8. Tiny:
    6 januari 2019
    Welkom thuis weer. Leuke verhalen en mooie foto s leuk om nog lang van na te genieten.
    Bedankt dat wy t mochten meebeleven.
  9. Hans:
    6 januari 2019
    Welkom thuis weer. Geeft al een beetje voor pret voor ons avontuur.
  10. Linda Schouten:
    7 januari 2019
    wat een geweldige reis weer! heerlijk om mee te mogen genieten!