Thuis! 🏠

7 januari 2019 - Amsterdam, Nederland

Gelukkig mochten we zaterdag 1 kamer in het hotel nog tot 18u gebruiken, anders hadden we er al om 11u uit gemoeten. Zo konden we ons allemaal nog even opfrissen voordat we vertrokken. Ook de transfer hadden we een uur later kunnen regelen, anders zouden we uren op Suvarnabhumi Airport (BKK) moeten rondhangen. Helaas hadden we nog maar een paar bath, waardoor bijvoorbeeld met z’n allen een kopje thee drinken net niet mogelijk was. Bovendien was het overal vrij druk dus echt zitten kon niet. Dan maar naar de gate. De gate ging gelukkig eerder open, in zo’n A380 gaan best een hoop mensen en boarden duurt dan ook even. Geloof dat we op tijd vertrokken. Ruim 11 uur zitten was een flinke uitdaging. En opeens Duitse stewardessen is ook even omschakelen. We zouden 2 lange benen plekken moeten hebben, maar er was er maar 1...

(sorry drukte op verkeerde knopje en nu is  n verhaal alweer gepubliceerd, maar komt nog meer hieronder!)

Daarna even rondhangen op Frankfurt Airport, gelukkig konden we daar weer met euro’s betalen en pinnen. Lekkere vers gebakken broodjes en aanverwanten gekocht, en dat in de vroege Europese ochtend. Voor ons eigenlijk de late Thaise avond. Horloge en telefoon maar alvast op Nederlandse tijd gezet.

Pretzel donut en thee

Het boarden van de A320 duurde in verhouding erg lang, maar de vlucht zou dan ook maar 50 minuten zijn. En dat na 3 uur wachten. Je zou bijna een taxi naar Nederland nemen 😅.

Zes op een rijIn de lucht

Daarna ging alles in een stroomversnelling, voor je het wist waren we al op Schiphol. Meteen door naar de bagageband en daar een paar minuten wachten. Door naar de trein die al klaar stond naar Duivendrecht, alleen onderweg nog even “file” op het spoor, en dat op zondag?

Wat is het koud in NL! Stukje met de koffers lopen naar het huis van de familie Schipper was best fris. Meteen Folkert’s en mijn koffer in de auto en na het snel even ophalen en weerzien van Dewi gauw afscheid genomen van elkaar. Dave was zo vriendelijk ons meteen naar huis te brengen na een hele lange dag reizen.

12:00u Thuis! Koelkast leeg op een pak kaas na, maar Hummer blij met thuiskomst van zijn baasjes. Meteen maar een boterham uit de vriezer gesmeerd, dat is toch even anders dan het ontbijt in het hotel.

Wassen, koffers leeghalen en proberen wakker te blijven is een flinke uitdaging. Het lukt mij net niet en ik val in de middag voor een half uur in slaap op de bank. Folkert lukt het helemaal niet en slaapt wel 2 uur. Daarna wel iets wakkerder, maar trek in avondeten hebben we totaal niet.

Nog even proberen de foto’s van mijn camera te halen, maar dan gaat de tijd toch erg hard. Om 21:00u gaat toch echt het lichtje uit...

We kijken terug op een zeer indrukwekkende vakantie. Veel gezien, gehoord, geroken en geproefd. Geuren, kleuren en smaken lopen enorm door elkaar heen. Thailand is een fantastisch land met enorme uitersten. We hebben genoten, maar vonden de lange vlucht wel een opbreker.

Diane, Dave, Boy, Isabel en Jeannet: enorm bedankt voor een hele fijne vakantie! Wat hebben we toch en fijne familie 😘

Voor alle volgers: bedankt voor het meelezen!

XXX Letty & Folkert

1. Dave & Diane:
    7 januari 2019
    Ja en dan allebei klaar wakker om half 5 ‘s ochtends. Nog ff lekker nakletsen over wat we allemaal gezien hebben.
    Dat uit bed en douche stappen in de warmte en een klaarstaand ontbijt en de gezelligheid samen missen we nu al.
    Goed begin allemaal van de nieuwe werk- en schoolwerk!
  2. Laura:
    7 januari 2019
    Sterkte allemaal vandaag met omschakelen!
  3. Alice:
    7 januari 2019
    Welkom thuis. Het was superleuk om jullie avonturen te lezen.
    Heel veel succes en sterkte om weer in het gewone ritme te komen. Hoop dat jullie nog lang nagenieten 😘
  4. Tiny:
    7 januari 2019
    Die lange terugreis is idnderdaad altijd een op breker. Maar daar stond wel een fantastiese hoeveelheid aan opgedane ervaringen tegenover. Lekker nagenieten van die reis.
  5. Marianne:
    Leuk nog het
    ‘Staartje van jullie reis. Gelukkig alles goed verlopen. Geluksvogels. Geniet er nog van.
  6. Jeannet:
    7 januari 2019
    Ik ben bezig met de Thaise foto's.
    Op die manier blijf ik in mijn hoofd nog in Ayatthuya en Bangkok.
    O lieverds, wat was het een intense en heerlijke vakantie!
    (om lekker in gedachte op te blijven kauwen)
  7. Linda Schouten:
    9 januari 2019
    wat een super reis weer, zo fijn jullie samen! benieuwd naar de foto's die we nog niet gezien hebben! en sterkte met terug wennen aan de Nederlandse routine!