Ayutthaya 🛤

2 januari 2019 - Ayutthaya, Thailand

Gister de grote bagage achtergelaten in het hotel  en vertrokken met de lokale “sprinter” naar Ayuttaya. Met ons, vele verkopers van broodjes, fruit, spiesjes en drankjes, allemaal dachten we: kon dat toch maar bij de NS. Je tuft zo rustig de enorme stad uit en langs het vliegveld; het leven speelt zich tot heel dicht bij de trein af, over het spoor lopen door mensen en dieren is dan ook heel normaal.

Met de trein naar Ayutthaya

In Ayutthaya aangekomen met de stinkende ferry de rivier overgestoken en gewandeld naar Baan Kong Homestay. We verblijven in een groene tuin in houten bungalows.

Baan Kong Homestay

Deze stad staat bekend om zijn prachtige oude en nieuwe tempels. Met een boot bezoeken we we er al een paar aan het einde van de middag. Daarna Boy en Folkert opgehaald en bij de nightmarket gegeten. Ongelooflijk zoveel kraampjes en ze verkopen allemaal iets anders te eten. Beetje moeizaam diner, er wordt heel weinig Engels gesproken en ons Thais is 💩, maar weer nieuwe dingen geproefd en met volle magen naar bed.