Duiken met Folkert 🐒

28 december 2018 - Jomtien Beach, Thailand

Donderdag gingen we duiken. We kwamen daar aan met de taxi en moesten een paar dingen invullen, passen en op naar de speedboot. We gingen erop en de speedboot was heel snel. We moesten met onze zwemvesten aan ongeveer 20 minuutjes varen. Tijdens het varen ging de instructeur alvast alles klaar zetten en maken zodat wij gelijk konden gaan duiken.

Aan boord

Eerst gingen er andere mensen. Een vader met zijn 2 zoons en nog een man die al veel meer had gedoken en natuurlijk de instructeur. Deze mensen konden allemaal al goed duiken en zij gingen in een wrak kijken. Wij moesten wachten en op en om de boot blijven. Na 30 tot 45 min kwamen ze terug en mochten wij. Hij had natuurlijk van te voren al instructie gegeven enzo. We gingen het water in. In het water moesten we eerst even een paar dingetjes doen en oefenen en daarna gingen we zakken. We gingen tot ongeveer 6 meter. We zagen heel veel mooie vissen en natuurlijk prachtig koraal, alle kleuren van de regenboog. Ook zagen we heel veel zee-egels van die zwarte dingen met hele lange stekels. Ik vond het echt heel mooi.

Na 45 minuten gingen we weer naar boven en op de boot. De andere mensen gingen weer duiken. In de tijd dat zij weg waren ging ik snorkelen. Dit vond ik ook heel leuk, wel een beetje eng trouwens. Tijdens het snorkelen kwamen de vissen echt heel dichtbij en kon je ze dus goed filmen. Na een tijdje kwamen ook die mensen (die aan het duiken waren) weer boven en gingen we nog een duik maken met zijn allen.

We trokken alles weer aan en gingen het water in. Deze vond ik wat spannender omdat er meer wind was. Die man had tegen mij gezegd dat ik wat rustiger aan moest doen omdat ik een beetje te snel ging vaak. Tijdens het duiken zagen we natuurlijk weer mooi koraal en kleurrijke visjes maar we zagen ook schildpadden. Het waren er twee en ze waren echt heel groot : echt prachtig. Het was jammer dat het water zo troebel was want daarvoor staat hij niet goed op film en hebben wij hem ook niet zo goed kunnen zien.

Na een kleine 50 minuutjes gingen we allemaal weer op de boot terug naar de winkel. We kregen daar lekkere curry een T-shirt van de duikschool en een certificaat.Β
Ik vond de dag heel leuk en vooral mooi, achteraf was ik wel een beetje moe. Kort verslag in de video.

Isabel

1. Monique Pastoor:
    28 december 2018
    Wat een mooi verhaal! Ik zwem eigenlijk een beetje mee zoals je het beschrijft. Veel liefs uit Amsterdam 😘
  2. Laura:
    29 december 2018
    Lekker duiken zonder pak dus Folkert! Lijkt me een super ervaring daar. Geniet lekker verder!