Oase van rust... 🌴

26 december 2018 - Jomtien, Thailand

Vandaag, woensdag, gaan we verkassen. Terwijl Isabel en Diane nog even gaan shoppen met Natsumi en Nanna in Bangkok. Die gaan vannacht namelijk helaas weer terug naar Japan. We gaan met het busje van Green Wood Travel naar Jomtien, Diane en Isabel volgen vanavond pas.

BoBae Tower / Prince Palace hotel

De stad is groot, we komen veel beton en af en toe wat groen tegen. We dommelen allemaal een beetje in slaap door het hobbelen van de auto. Na 2 uur rijden een korte stop om te tanken en wat te eten. Er zijn overal 7-11 winkels, zo ook bij dit tankstation.

De chauffeur denkt dat we nog zo’n half uur nodig hebben. Het wordt 3 kwartier, want hij rijdt een paar keer verkeerd. Uiteindelijk komen we aan, maar we weten eigenlijk niet zeker of het wel goed is. Gelukkig zijn we goed en we worden naar ons verblijf geleid door een aardige Fransoos die goed Engels spreekt. De suites zijn voorzien van King size bed, een bank, mini bar en het ziet er enorm modern en verzorgd uit. Er is een lounge die er erg mooi en modern uit ziet, er is ook veel kunst. De 2 heren eigenaars hebben het hier goed voor elkaar. We hebben een privé zwembad, met ligstoelen. Het is echt een oase van rust.

Pictory Garden Resort

We vragen of er misschien nog een lunch te regelen valt omdat we alleen hebben ontbeten en het al laat begint te worden. Er wordt spaghetti en ravioli voor ons klaar gemaakt. De heren doen alles zeer zorgvuldig en zorgzaam. Er is niet veel anders in de buurt, dus zijn we de komende dagen hier een beetje op aangewezen.

Lunch

We relaxen nog wat, lezen, Netflixen, wandelen, slapen en zwemmen. Ieder z’n ding.
Voor het diner kunnen we kiezen uit wel 6 gerechten. We gaan voor de groene curry, varkenspoot, varkensvlees en kippenborst. Het is allemaal heerlijk, en als toetje lekkere ceylon thee en appeltaart(je).

Rond 21:30 komen Isabel en Diane ook eindelijk aan, en zijn we weer compleet. Buiten gaan de krekels, de gekko’s en andere gedierten lustig hun gang. Zo anders dan de stad!

Gekko

Wederom een dag vol nieuwe indrukken. En de WiFi? Die is hier perfect!
Nu gauw slapen, want Folkert en Isabel gaan morgen duiken!

Groet, Letty

1. Fabienne:
    26 december 2018
    Wat heerlijk om de komende dagen aangewezen te zijn op deze oase van rust, mooi verblijf, vriendelijke gastheren en super zwembad. Alleen maar genieten....., enjoy. Liefs Fabienne en family