Aangepast programma

1 juni 2019 - Beijing, China

Vandaag Isabel stuk beter, maar nu helaas Djoeke hetzelfde en voor haar een bad-bed-dag. Met Isabel toch naar de al verplaatste fotoshoot gegaan die zij graag wilde net als 9 jaar geleden. Gelukkig was het vlakbij en kon ik heen een weer tussen guesthouse en studio. Denk dat ze daar nog nooit buitenlanders als klant hadden gehad 😅 via de vertaalapp weer van alles geregeld, de vertalingen zijn niet perfect, dus het vraagt nogal wat geduld. Vervolgens kleding kiezen, dan make-up en haar en dan op de foto. Vervolgens wordt er flink gefotoshopt (oa de haarkleur en rimpels 😆) maar dat zien we later thuis. Overigens een echte fotograaf, geen klikker, keek goed en maakte van ieder onderwerp slechts 1 foto met een Canon 5D M4 met 2.8 lenzen👍🏻🧐. Gelukkig ook nog een foto met Isabel samen gemaakt, voelde me wel mooie prinses met oude keizerin, maar wie weet maken ze mij op de computer ook weer 18? Super jammer dat Djoeke niet meekon maar misschien een reden om nog een keer te gaan? 🇨🇳

‘s Avonds kwam nicht Marieke: lekker bijkletsen, ook zij net op reis geweest en samen eend gegeten.

Nog even over die Chinese apps hier, je kan niet meer zonder: betalen, bestellen, huren, info, ov, contact/WeChat, alles met je telefoon. Ze gebruiken geen geld en pasjes. Gewoon een taxi aanhouden en betalen zit er niet meer in helaas. Voor hun handig, voor ons lastig, alles in het Chinees en gekoppeld aan een Chinese bankrekening. Wij lopen echt achter 😝

Ze hebben zeker gemerkt dat we stiekem op WA zaten, het doet het niet meer, nu alleen WeChat dus.

1. Gabriella:
    1 juni 2019
    Echt wel heel jammer dat ziek zijn/worden wat een geweldige foto’s en wat jammer dat Djoeke dat gemist heeft😒.
  2. Jeannet:
    1 juni 2019
    morgen alweer laatste dag. Kijken jullie maar goed naar die fascinerende Chinezen.
    Kunnen we nog veel van leren!
  3. Letty Lechner:
    2 juni 2019
    Klinkt weer als een heel avontuur daar! Geniet nog even en hoop dat jullie weer helemaal opgeknapt naar huis gaan, anders is zo’n lange reis ook niks.

Ben benieuwd naar de gephotoshopte beelden!

XXX