Vrij-dag

31 mei 2019 - Beijing, China

Helaas werd Isabel vannacht ziek, misschien een voedsel vergiftiging of de warmte? Maar ze kreeg het zwaar. Pas eind van de ochtend lukte het haar te gaan slapen en ze bleef vandaag in bed bij de airco.

Met Djoeke gaan wandelen naar de buurt waar we de vorige keer sliepen, helaas waren onze favoriete markt en bakker helemaal verdwenen. Wel een Oreo taartje gegeten en de enorme WU-supermarkt ingedoken: lekker koel, want het was een hete dag. Het lijkt een beetje op de enorme Franse supermarkten waar ze van alles verkopen, alleen staan er hier ook nog per afdeling mensen luid versterkt hun waren aan te prijzen. Niet te geloven wat een herrie! Wel geslaagd en ook wat lekkers voor Isabel meegenomen, oa gedroogde mango.

‘s Avonds zijn we bij het luidruchtige café op de hoek bij ons guesthouse gaan eten. Vol rokende, drinkende mannen daar en op het menu verschillende soorten spiesjes met pittige groente. Wij mochten aanschuiven bij een neef en tante. De neef hielp ons  bestellen en de tante filmde de maaltijd en deelde die gelijk op haar social media en liet ons trots de reacties zien 😎😳. Al met al was het heel gezellig.

Hopelijk Isabel morgen stuk beter.

1. Gabriella:
    31 mei 2019
    Wens Isabel maar heel veel beterschap! Hopelijk is ze morgen weer opgeknapt. Als je Djoeke ergens blij mee kan maken dan is het wel met een Oreotaartje 😋
  2. Gabriella:
    31 mei 2019
    Wat naar dat Isabel ziek is geworden. Echt balen voor haar, hopelijk knapt ze snel weer op! Lekker zo’n rokende tante naast je terwijl je aan het eten bent🤢. Denk dat jullie als 3 Hollandse dames best wel veel aandacht trekken in zo’n chinees eethuis🤗
  3. Jeannet:
    31 mei 2019
    Petje af hoor, voor zo'n dagelijks verslag.
    Ja, een ziektegevalletje in de vakantie hoort er ook bij.
    Sterke meid, dus ze zal het wel trekken.
    Wij gaan hier een echt zomers weekend tegemoet;
    als ik jullie temperatuurschaal zie kunnen we daar niet aan tippen!
  4. Corrie Haak:
    31 mei 2019
    Gezellig Djoeke, de foto met die rokende vrouw.
    Taarten kunnen ze ook goed maken, ze zien er heerlijk uit.
    Wens Isabel beterschap.
  5. Gusti:
    1 juni 2019
    Beterschap Voor Isabel.
    Mooi verslag !
    Ik zal dat nooit genoeg van krijgen.
    Ik kan lekker mee genieten van jullie avontuur!
    En nog veel plezier !!!