Beijing

30 mei 2019 - Beijing, China

Tsjaaaaa achteraf is zo’n treinreis altijd geweldig, toen ik er ‘s nachts lag dacht ik, ik denk dat ik hier te oud voor word. Bedje hard maar OK, maar veel rumoer en gesnurk om ons heen en bovendien mocht er gerookt worden, echt een vieze combinatie met slapen. Maar als dan al heel vroeg de zon opgaat (en alle telefoons gaan) en je door de bergen rijdt, door landbouwgebieden en steden met enorme hoogbouw blijft het toch een heel speciaal gevoel.

In Beijing aangekomen verder met de metro en wisten we nog aardig de weg naar ons guesthouse te vinden. Het is gelegen in een van de hutongs, oude Chinese volkswijken, die waarschijnlijk binnenkort ook moeten wijken voor de hoogbouw. Maar voor nu is het er heerlijk verblijven, tussen de huisjes, winkels en het gezellige straatleven. De sfeer is zo anders dan het snelle hippe Shanghai, het was super hoe de meiden gelijk omschakelden en zo de groentewinkel indoken 🍉 en een restaurantje uitzochten, waar we met veel handen en voetenwerk bestelden en niet kregen wat we dachten 😅. Teruggekomen in ons guesthouse bleken ze ook nog dumplings met ons te gaan maken, dus 2x achter elkaar eten en met heel veel knoflook.

Een groot deel van het vervoer, scooters, kleine wagentjes in allerlei soorten en maten is hier elektrisch en bijna geruisloos, dus goed opletten in de nauwe straatjes. Ik vrees dat ik veel foto’s van die wagentjes ga maken, er zijn prachtige exemplaren bij.

Morgen gaan we iets speciaals doen..... wordt vervolgd

1. Gabriella:
    30 mei 2019
    Ohh dat roken lijkt me ook echt vies, maar als ik het zo lees is het wel een heel bijzondere ervaring in de trein. Dat ga je niet vergeten. Die autootjes zijn echt geweldig😀