Shanghai 🌇👋🏻

29 mei 2019 - Shanghai, China

Vanochtend rustig ingepakt en ontbeten. Het ontbijt was extra uitgebreid met onbekende zaken😅 en de 2 honden kwamen ons vergezellen. Heel lief maar niet zo fris die natte chao chao. Afscheid genomen van de eigenaren en zij zetten ons op de metro richting stads-centrum. Het metronet van Shanghai is enorm, 17 lijnen, waar je per lijn uren in kunt zitten voor een voor ons laag bedrag. Opvallend is hoe goed en vaak Chinezen laag op hun hurken kunnen zitten. Ze doen dat overal: in de rij in Disney, op straat, in de metro en natuurlijk op de WC.

De meiden allebei moe en last van hun voeten, maar dat was in 1 x over toen we boven de grond kwamen op Nanjing road, DE winkelstraat. Ze renden de Sephora? in, bankpas moest mee. Dus daar zat ik onder een boompje met alle bagage, tussen de bejaarden, lekker mensen kijken. Doorgelopen naar De Bund, aan de rivier, allemaal onder de indruk van het uitzicht🤩.

De Bund

Nu ingecheckt in de nachttrein naar Peking, 1600km in 14uur. Ons 3 verdiepingen bed opgezocht. Meiden hadden even zoiets van: wat is dit, zeker toen de mevrouw naast ons een soort kattenvoer ging eten. Maar eenmaal geïnstalleerd vinden ze het heel gezellig. Nu bij halte 1, nieuwe buren met een klein jongetje (zonder eigen bed uiteraard en broekje zonder kruis) hoop op een goede nachtrust 🤫

Vandaag 29’++🌞

Boy: we hebben de watermelon Chupa Chups gevonden

Hans C.: we vieren de aanvang van jouw verjaardag in de trein, waar we ooit samen mee gingen; alvast van harte en fijne dag morgen🎉 Ik moet zo aan jou en Gus denken hier in Shanghai🤡

Nieuwe en oude foto’s bijgevoegd

1. Gabriella:
    29 mei 2019
    Mooi uitzicht. Je hoeft je niet te vervelen op zo’n reis. Volgens mij kijken jullie je ogen uit.😀.
  2. Jeannet:
    29 mei 2019
    O, ohhh, wat een sweat memories aan augustus 1998!
    Djoeke en Isabel: LATER als jullie aan die ongelooflijke treinreis zullen terugdenken, vind je hem geweldig ….
    Diane: genietze (mijn WeChat ligt eruit)
  3. Léontine:
    29 mei 2019
    Mooi verslag. Wij hebben vandaag een tour gemaakt langs de kust van Montenegro. Helaas veel regen en mist .De rotspartijen zijn giga. Duimen voor mooi weer morgen.
  4. Corrie Haak:
    29 mei 2019
    Prachtige foto's. mooie verhalen, ik geniet ervan. prachtig.
  5. Diane:
    30 mei 2019
    Leontien: we zullen een beetje sturen 🌞
  6. Fabienne:
    30 mei 2019
    Hopenlijk genoten van een goede nachtrust? Oordopjes in...? Wooh, geweldige reis lijkt me. Vast en zeker een aflevering voor Rail away China.
    Jullie verzamelen weer een rugzak vol verhalen. Geniet met volle teugen.
    In het weekend, volgende moment om weer even te genieten van jullie verslagen.
    Fijne reis, Elvira en Fabienne
  7. Gus:
    30 mei 2019
    Jaha, dat op je hurken zitten schijnt ook heel gezond te zijn en zeker goed voor de stoelgang. Ik moet terugdenken aan onze Chinavakantie, de treinreis vond ik toen ook een hoogtepunt. Nu lekker genieten in Beijing!