Disneyland 2 🎆

28 mei 2019 - Shanghai, China

Vandaag een tweede en laatste, zeer zonnige dag. Het was nog veel drukker en er ontstonden dan ook lange wachtrijen bij veel attracties. Gelukkig hadden we al veel gedaan en konden we vandaag selecteren wat we nog echt de moeite waard vonden. Het wordt hier al vroeg donker en dan is Disney nog mooier met al die lichtjes en een knallend vuurwerk als besluit van weer een prachtige dag. Nog een laatste rondje en diner en met een beetje pijn in het hart en pijnlijke voeten het park verlaten. Wie weet of een van ons hier nog terugkomt?

Afsluiting 🎆

De meiden vinden dat het gauw went in China, behulpzame vriendelijke mensen. Alleen de taal blijft onmogelijk te spreken en te lezen. Met de eigenares van het pension communiceer ik via een vertaal app.

Djoeke is dyslectisch en vertelde dat zij het soms in Nederland lastig en vermoeiend vindt dat je de hele dag van alles moet lezen, hier voelt het heel rustig dat dat gewoon niet hoeft/kan.

Aanraders Disneyland Shanghai (geopend in 2016):

Tron, achtbaan door de toekomst

Pirates of the Carribean, boot-attractie, alsof je live door de film vaart, maar dan nog veel mooier/natter

Ook de (geheel) Chinese show met hetzelfde thema: spectaculair!

Challenge trails, nog nergens zoiets gezien. Gezekerd, kan je verschillende parcours lopen/klimmen. (Veel Chinezen, met name dames, waren hier niet op gekleed 😆 en voor de vele kleine kinderen was het heel spannend)

1. Gabriella:
    28 mei 2019
    Weer een leuke dag gehad, Zo te zien & te lezen. Nooit bij stilgestaan dat je elke dag zoveel aan het lezen bent.
  2. Gus:
    28 mei 2019
    Ze hebben het hier wel eens over de WOW factor, nou die Chinezen weten wat dat is. En wat zijn ze leuk, die Chinese meisjes maar die Nederlandse mogen er ook zijn. Misschien volgende keer toch ook de jongens meenemen, alleen voor het vuurwerk....