Shanghai 🌧

26 mei 2019 - Shanghai, China

Na een turbulente vlucht eind van de ochtend aangekomen in Shanghai. Dachten we dat we vooraf bij aanvraag visa al genoeg gegevens hadden gegeven? Nee hoor, temperatuur werd gemeten door poort, foto’s gemaakt, ieder moest tien vingerafdrukken achter laten en na een extra controle van mijn voornamen mochten we door.

Helaas grijs en regen, in de taxi in een half uurtje hup naar ons pension. Aardig stel, ze spreken geen woord Engels, maar legden ons snel de vertaalfunctie in Wechat uit.

Ondanks de vermoeidheid besloten we toch met de metro naar de stad te gaan om vast de treinkaartjes voor woensdag op te halen, te pinnen en te eten. Gelukkig was alles binnen, want het bleef regenen. En zo waar was er een Xiabu Xiabu fondue restaurant: prima Chinees-begin.

Nu bekaf, half 8 ‘s avonds lokale tijd, en tijd om te slapen in onze schone, harde bedden. Volgens Isabel zijn ze de matrassen vergeten 😝 Tot morgen 😴

1. Gabriella:
    26 mei 2019
    😂😂matrassen vergeten! Chinezen zijn wat minder luxe gewend denk ik!jullie zijn wel binnenste gekeerd zeg. Het eten Ziet er lekker uit🤗
  2. Letty Lechner:
    26 mei 2019
    Heej Fido Dido! Bestaat die nog? Veel plezier dames, ondanks de ongemakkelijkheden hoop ik op een onvergetelijke ervaring!