Een dag met een twist... 🌪

29 december 2018 - Chinatown Bangkok, Thailand

Vanochtend lekker rustig opgestaan, het Frans-Thaise ontbijt genuttigd en nog even gezwommen in ons privé zwembad. Dan gauw tassen en koffers inpakken en betalen. We gaan vandaag van Jomtien terug naar het Prince Palace in Bangkok. Althans, dat dachten we...

Allereerst dacht de taxichauffeur dat er maar 4 mensen mee zouden gaan, in plaats van 6 😅. Met een beetje puzzelen kon toch alles mee en zaten we nog vrij comfortabel. Toch gaf de chauffeur aan dat we halverwege nog om zouden ruilen van auto. Bij benzinepomp idd omgeruild. Daar hebben we ijs, vers mandarijnen- en kokossap en vers gesneden ananas gescoord. De rest van de reis liep voorspoedig, en konden we in gaan checken bij het inmiddels vertrouwde Prince Palace hotel.

Alleen daar bleek dat onze reisorganisatie maar 1 kamer had geboekt i.p.v. 2... Helaas zat het hotel helemaal vol, en konden we er dus niet met zijn allen slapen... We probeerden meteen contact te leggen met onze reisagent, maar die waren niet makkelijk bereikbaar. Eindelijk via Whatsapp bellen contact, en er was idd een “foutje” gemaakt. Na nog wat heen en weer gebel en het kenbaar maken dat we toch écht niet als groep opgesplitst wilden worden, werden we overgebracht naar een ander deel van de stad: China Town! Terwijl Boy, Dave en Isabel alvast naar het kickbox stadion gingen (verhaal volgt vast nog), namen wij, Folkert Diane en ik, de bagage mee naar het Grand China Hotel, alwaar we om 16:30 eindelijk even bij konden komen van de reis.

Ongepland maar niet minder leuk: even kris cross door China Town gewandeld, onze ogen uitgekeken (Folkert en ik waren er nog nooit geweest). Het lijkt wel een soort shopperhal en dapperstraat in 1. Rond 5 uur gingen de handelswinkeltjes dicht en kwamen er spontaan overal karretjes en tentjes met eten. Hoe bedoel je pop-up? De meest exotische diersoorten gefrituurd en wel. We strijken neer bij een tentje met Pepsi tafelkleedjes op fragiele tafeltjes en ijzeren krukjes. Wederom heerlijk gegeten en ze doen hun best om het niet spicy te maken 😃.

Gezellig pop-upLekkelGroen(te)

Daarna nog even een kokos-room-knapperig-flensje halen en plots begint het te gieten. “When it rains it poors” en we worden ongeveer zeiknat. Grote dikke druppels en het stopt maar niet.

NAT

Hup terug naar het hotel en even afdrogen, alvorens we met z’n 3en nog even het welkomstdrankje gaan halen op de 23e verdieping “river view” maar wel buiten! Het regent nog steeds en de ober is zo vriendelijk even een paar hoge stoelen neer te zetten (de grond is erg nat). We hebben een werkelijk prachtig uitzicht over de stad...
Nu alleen nog wachten tot Dave, Boy en Isabel weer terug zijn, dan kunnen we weer lekker slapen. Morgen weer terug naar het Prince Palace en dan is het hopelijk weer droog...
Alvast welterusten!

Letty

1. Marianne:
    29 december 2018
    Ben ik te snel? Zie nog geen tekst. Evengoed vind ik jullie wederwaardigheden erg leuk om te volgen.
  2. Letty Lechner:
    29 december 2018
    Het lukte niet helemaal was nog niet klaar met typen! Maar geef ons een uurtje :)
  3. Agnes:
    29 december 2018
    Wat een gave reis! Heel leuk dat jullie allemaal wat schrijven. Nog heel veel plezier met zijn allen! En een reis door Azië is niet compleet zonder ‘bijzondere’ gebeurtenissen. Ik wil wedden dat je er ook wilt gaan wonen straks😉
  4. Eveline:
    29 december 2018
    Weer veel meegemaakt en lekker geten natuurlijk ! Nog veel plezier ....groetjes uit rustig Limburg 😘😘😘
  5. Jeannet:
    30 december 2018
    pak nu mijn koffertje en vlieg vannacht naar jullie toe
    om samen met klein-/, schoon-/kinderen
    in Thailand het Nieuwe Jaar in te duiken!!!
  6. Laura:
    30 december 2018
    Nu mis ik de foto’s! Ben heel benieuwd naar die alles vast als jullie terug zijn.
  7. Léontine:
    30 december 2018
    Leuk Diane om jullie te volgen. Chinatown is inderdaad een mengelmoes maar de moeite waard.
    Wij zijn weer terug van onze relaxte Donaucruise. Goede jaarwisseling met elkaar. Veel liefs Léontine.
  8. Dave & Diane:
    30 december 2018
    @laura, alle foto’s staan onder tabje foto’s, lukt niet ze er aan te hangen en video’s onder tab video’s!
    @oma, kom maar gauw, je bed is opgemaakt: room 52606🌞
    @agnes, ik wil hier al heel lang graag wonen, Folkert nog niet helemaal overtuigd, maar wie weet opent Boels hier een filiaal
    @iedereen, een goed uiteinde morgen!