Kickboxen 🥊

30 december 2018 - Bangkok, Thailand

29e december. Tijd voor een bekend Thais exportproduct: Muay Thai oftewel kickboksen. Voor het eerst naar het nieuwe Lumpinee Boxing Stadium. Logisch gezien ligt het niet meer bij stadsdeel Lumpinee of het Lumpinee park, maar dat maakt voor het boksen niets uit. Zoals gebruikelijk is niets wat het lijkt: we dachten dat het om 19:00 zou starten dus waren we om  even over vieren ruim op tijd. Even in de winkels kijken en wat eten, kaartjes kopen en dan op tijd naar binnen. De realiteit was dat het al begonnen was, we geen tijd hadden om vooraf te eten en de winkels naderhand al dicht waren. Het vernieuwde stadion is mooi, heeft een update gehad in beeld en lichttechniek. Het obligate Thaise rammel-orkest had een efteling achtige bak gekregen en het luid gokkende publiek was nog als vanouds. Enkele mooie en soms verrassende partijen gezien met als score: 3 knock outs, waarvan er 1 met een brancard uit de ring gedragen moest worden.

Helaas was de regentijd nog niet geheel over en hoosde het na afloop gigantisch. Gelukkig konden we een autotaxi terug krijgen, waar we geheel in stijl met de tuktuk heen gingen. Een geslaagde avond!

Morgen weer, maar dan in het Rajadamnern Boxing Stadium🥊 en video volgt later

Dave, Boy & Isabel

Lumpinee Muay Thai Stadion

1. Slopa:
    30 december 2018
    waar is de 'oude' romantiek gebleven in zo'n nieuwe tent?
    als jullie maar genoten hebben van die knock-outs, was de brancard het hoogtepunt??
    en van dat eten hebben we al begrepen dat het nog goed gekomen is in chinatown-palace?
  2. Jeannet:
    30 december 2018
    en nu: óp naar nog een wedstrijd?
    Ik zie jullie morgen!!